Ruilen & Retourneren

Ruilen

  • Indien het door u bestelde artikel niet volledig aan uw verwachtingen voldoet maar u wel een vervangend artikel wenst.
  • Dan het vriendelijk verzoek om dit aan ons te melden via het Contactformulier
  • Na de ontvangst van uw retourzending zenden wij het vervangende artikel op onze kosten toe.
  • De kosten van een retourzending zijn altijd voor rekening van de klant.

Retourneren

  • Mocht het bestelde artikel niet aan uw verwachting voldoen en wenst u geen vervangend artikel.
  • Dan dient u dit binnen 14 dagen na leverdatum via het Contactformulier
  • De portokosten van de retourzending zijn voor uw rekening.
  • Na goede ontvangst van uw retourzending zal worden overgegaan tot terugstorten van uw aankoopbedrag.
  • Indien u door een fout per ongeluk het verkeerde artikel hebt ontvangen, dan zullen de verzendkosten vanzelfsprekend vergoed worden.

Retourprocedure voor ruilen of geld terug

  • Kondig uw retourzending altijd vooraf aan middels een bericht via het Contactformulier
  • Hierbij vermeld u in ieder geval:
    - Naam
    - Emailadres
    - Telefoonnummer
    - Factuurnummer
    - Betreft het omruilen of een retour (met geld terug)?
  • Bij omruilen geeft u aan welk artikel u wenst om te ruilen en voor welk vervangend product (inclusief maat)
  • Voeg de factuur (of een kopie hiervan) bij uw retourzending en stuur deze binnen 14 dagen gefrankeerd terug naar: Active Ants t.a.v. Erasmus Universiteit Rotterdam, Zeelandhaven 6, 3433PL NIEUWEGEIN.
  • Na de verwerking van uw retourzending ontvangt u een bevestigingsmail met daarin de gegevens over de terugstorting van het door ons verschuldigde bedrag of over de nieuwe zending.
  • De terugstorting voeren wij zo spoedig mogelijk uit. Deze zal altijd binnen 20 dagen plaatsvinden waarbij het verschuldigde bedrag gestort zal worden op de bankrekening of creditcard waarvan wij de betaling ontvangen hebben.

Voorwaarden retourneren

  • Kosten en risico van een retourzending zijn voor rekening van de koper (zie www.tnt.nl voor de exacte verzendtarieven voor verzendingen vanuit Nederland).
  • Let op: bij frankeren van een retourpakket met postzegels, ontvangt u geen verzendbewijs. De EUR webshop kan dan geen aansprakelijkheid accepteren voor het zoekraken van retourpakketten. Wij adviseren dan ook het pakket altijd te laten frankeren met een pakketzegel. Bewaar het ontvangstbewijs voor het traceren van het pakket.
  • Gebruik de originele verzendverpakking.
  • Retourzendingen kunnen alleen geaccepteerd worden indien:
    - De producten niet gedragen of gebruikt zijn;
    - De originele labels nog aan de producten bevestigd zijn;
    - De retourzending voldoende gefrankeerd is.